Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Październik 22, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przychody Polskiego Radia z reklamy i sponsoringu mogą być o 1/3 niższe niż rok temu

W tym roku Polskie Radio na sprzedaży czasu reklamowego ma zarobić 21,4 mln zł, a na sponsoringu – 3,6 mln zł (fot. Albert Zawada/PAP)

Polskie Radio liczy, że w 2024 roku uzyska 25 mln zł przychodów z reklamy i sponsoringu – wynika z planu programowo-finansowego spółki, do którego dotarł "Presserwis".

Przewidywane wykonanie tegorocznego planu zakłada, że ze sprzedaży czasu reklamowego pochodzić będzie 21,4 mln zł, a ze sponsoringu – 3,6 mln zł.

Spółki Skarbu Państwa ograniczają wydatki

Jeśli Polskie Radio zakończy 2024 rok z 25 mln zł wpływów reklamowych i sponsoringowych, będzie to oznaczać spadek przychodów z tego tytułu o ponad 1/3 w porównaniu z 2023 rokiem. Wtedy to – za prezesury Agnieszki Kamińskiej – uzyskało 39,9 mln zł przychodów z reklam, z czego 26,2 mln zł pochodziło ze spółek Skarbu Państwa, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i ministerstw.

Czytaj też: Polskie Radio: od zmian w mediach publicznych ze spółką rozstało się 138 pracowników

Jak informowaliśmy, w pierwszym półroczu 2024 roku przychody Polskiego Radia z reklam były o 41 proc. niższe niż rok wcześniej. Powodem tak dużego spadku było ograniczenie wydatków na promocję przez spółki Skarbu Państwa. Nominalne środki przekazywane z państwowych spółek na reklamy w Polskim Radiu spadły o 69 proc. rok do roku. Klienci komercyjni wydali na reklamę w publicznym radiu o 16 proc. więcej.

Z planu programowo-finansowego Polskiego Radia na 2025 rok wynika, że spółka spodziewa się 40,2 mln zł przychodów z reklamy i sponsoringu (31,2 mln zł z reklamy i 9 mln zł ze sponsoringu).

Czytaj też: TVP Info będzie produkować formaty wideo do internetu. Treści również na YouTube

(KOZ, 22.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.